Poradní orgán pro rozvoj CR v turistické oblasti Opavské Slezsko
Při řízení cestovního ruchu využíváme systém 3K platformy = efektivní Koordinace, Komunikace a Kooperace. Spolupracujeme se subjekty zainteresovanými v cestovním ruchu ale i mimo něj, propojujeme vzájemné síly, nápady a know-how. Tato spolupráce vede k rozvoji turistické oblasti a k zvyšování její konkurence schopnosti. Poradní sbor je formálně rozdělen do několika skupin, přičemž jedna osoba či organizace může být zapojena do více skupin.
3K platforma je zajišťována především prostřednictvím:
Členská schůze
Poradní orgán
Setkání partnerů Opavské Slezsko
Setkání turistických informačních center + DMO
Pracovní skupiny
Členská schůze
Členové:
1) Statutární město Opava
2) Místní akční skupina Opavsko
3) Místní akční skupina Hlučínsko
Setkání probíhá minimálně 1x ročně, případně navíc dle potřeby
- 27.11.2023 – výstupem bylo schválení závěrečné zprávy a financování za uplynulý rok, definice plánu aktivit a plán rozpočtu na rok 2024, včetně schválení členských příspěvků
- 21.11.2022 – výstupem bylo schválení závěrečné zprávy a financování za uplynulý rok, plán a aktivit a plán rozpočtu na rok 2023, včetně schválení členských příspěvků
- 16.12.2021 – výstupem bylo informování o stavu a průběžném financování aktivit v roce 2021, plán aktivit a plán rozpočtu na rok 2022 a také schválení členských příspěvků na rok 2022
- 7.4.2021 – výstupem bylo schválení závěrečné zprávy o činnosti a financování za rok 2020, dále schválení finančního plánu a aktivit nového akčního plánu, výstup CZ/PL projektu a schválení projektu Turistická karta Opavské Slezsko
- 9.11.2020 – výstupem bylo schválení členských příspěvků pro rok 2021
- 10.2.2020 – výstupem bylo schválení závěrečné zprávy o činnosti a financování za rok 2019, dále schválení finančního plánu pro nadcházející rok
Poradní orgán
Členové: Nyní probíhá fáze sestavování Poradního orgánu. Zájemci o zapojení mohou zaslat svůj požadavek na dm@opavske-slezsko.cz
Založení nové skupiny, která bude úzce spolupracovat na tvorbě akčního plánu a přispívat ke směřování Turistické oblasti Opavské Slezsko. Poradní orgán bude sloužit jako profesionální podpora Členské schůze pro účely rozhodování o aktivitách spolku.
- předpokládaný termín setkání: říjen 2024
Setkání partnerů Opavského Slezska
Členové:
- Statutární město Opava
- Místní akční skupina Opavsko, z.s.
- Místní akční skupina Hlučínsko, z.s.
- Město Budišov nad Budišovkou
- Město Vítkov
- Město Hradec nad Moravicí
- NPÚ – Zámek Raduň
- NPÚ – Zámek Hradec nad Moravicí
- Slezský venkov, z.s.
- Slezské zemské muzeum
- Opavská kulturní organizace, příspěvková organizace
- Slezská univerzita v Opavě
- VOŠ a HŠ Opava
- Muzeum Hlučínska, příspěvková organizace
- Město Kravaře
- Sdružení obcí Hlučínska
- Krajina břidlice, z.s.
- Obec Bolatice
- POUBA a.s.
- Sport a kultura Hlučín, příspěvková organizace
- IBERIA TRADE s.r.o.
- Obec Oldřišov
- Internacionále Reenactig Grupe KMB z.s.
- Buly aréna – Aquapark Kravaře, příspěvková organizace
- Railway Capital a.s.
- ENERGIA art & technology s.r.o.
- Mlýn vodníka Slámy s.r.o.
- Středisko volného času Budišov nad Budišovkou, příspěvková organizace
- Vitaminátor, s.r.o.
- Wesex Company Limited organizační složka v ČR
- Moonment s.r.o.
- Obec Otice
- Spolek zálužné, z.s.
- VITAMINÁTOR s.r.o.
- PANSTVÍ ŠTÁBLOVICE s.r.o.
- Panství Morava, a.s.
- API mystery s.r.o.
Setkání probíhá min. 1x ročně, případně navíc dle potřeby. Setkání se týkají sestavování nebo realizace jednotlivých bodů akčního plánu, koordinování aktivit před sezonou, nebo při zhodnocení uplynulé sezony apod. Prezenční forma setkání může být nahrazena online setkáním.
- 30.5.2024 – setkání producentů a držitelů značky Opavské Slezsko regionální produkt
- 30.5.2024 – za účelem kooperace na akčním plánu a náplni jednotlivých aktivit, setkání partnerů Opavského Slezska – školení na téma Umělá inteligence v CR, dále debata nad cílovým trhem Polsko, MICE – příležitost pro spolupráci, Potenciál turistické karty
- 15.5.2023 – setkání producentů a držitelů značky Opavské Slezsko regionální produkt
- 15.5.2023 – setkání partnerů Opavského Slezska – za účelem kooperace na akčním plánu a náplni jednotlivých aktivit, debata na zavedením místních poplatků, prezentace aktivit krajské destinační společnosti, networking
- 15.9.2022 – organizační schůzka k akci Otevřené bunkry, projektu Opevnění Slezska
- 20.4.2022 – setkání producentů a držitelů značky Opavské Slezsko regionální produkt, školení na téma „cílená spolupráce producentů“
- 20.4.2022 – setkání partnerů Opavského Slezska – za účelem stanovení akčního plánu a náplně jednotlivých aktivit, pozvánka na prezentaci Opavského Slezska do PSPČR, prezentace aktivit krajské destinační společnosti, networking
- leden 2022 – koordinační schůzky s partnery pro zapojení do produktu Opevnění Slezska
- 5.5.2021 – online prezentace pro partnery k představení systému Turistické karty Opavské Slezsko
- 28.4.2021 – online prezentace pro partnery k představení systému Turistické karty Opavské Slezsko
- 21.4.2021 – informace a výzva pro partnery k zapojení do marketingových aktivit DMO. Dohoda na participaci partnerů.
- 1.2.2021 – zhodnocení uplynulé sezony, výsledkem je schválení realizovaných aktivit
Setkání turistických informačních center + DMO
Pořádáme 1x ročně společné setkání setkání TIC a DMO. Informace o aktivitách, vzájemné propojení a koordinace. Součástí bývá také školení.
- 8.11.2023 – vzdělávací seminář pro TIC a DMO, školení na téma „Turistická informační centra – klíčový prvek podpory a marketingu cestovního ruchu v turistické oblasti
- 28.11.2022 – vzdělávací seminář pro TIC a DMO, školení na téma „marketing cestovního ruchu“
Pracovní skupiny:
Schází se, případně iniciuje spolupráci dle řešených témat několikrát do roku:
1) Tvorba produktů a produktových témat
2) Tvorba marketingových kampaní
3) Rozvoj CR na menším území (resort, obec apod.)
4) Aktualizace strategických dokumentů
- duben-květen 2024 – redakční příprava Turistických novin, zapojení partnerů do náplně obsahu
- březen-duben 2024 – koordinační schůzky s partnery k produktu Turistická karta
- říjen-listopad 2023 – zapojení partnerů do tradičního eventu organizovaném DMO (Svatomartinské slavnosti), stanovení podmínek a dohoda na participaci partnerů, koordinační schůzky k akci
- červen 2023 – koordinace a příprava eventu Otevřené bunkry (z produktu Opevnění Slezska)
- duben-květen 2023 – redakční příprava Turistických novin, zapojení partnerů do náplně obsahu
- 19.10.2022 – zapojení partnerů do tradičního eventu organizovaném DMO (Svatomartinské), stanovení podmínek a dohoda na participaci partnerů
- 18.8.2022 – zapojení partnerů do tradičního eventu organizovaném DMO (Burčáková stezka), stanovení podmínek a dohoda na participaci partnerů
- červenec 2022 – školení partnerů produktu Opavskocard – práce se systémem + turistická karta jako nový nástroj marketingu
- 7.6.2022 – zapojení partnerů do tradičního eventu organizovaném DMO (Opavský vinný trh), stanovení podmínek, dohoda na participaci partnerů a stanovení míry spolupráce
- únor-červen 2022 – zapojování partnerů do produktu Turistická karta Opavské Slezsko
- únor 2022 – koordinační schůzky pro tvorbu materiálu „karta do hotelu“ ve spojení s turistickou kartou Opavské Slezsko
- 19.10.2021 – zapojení partnerů do tradičního eventu organizovaném DMO (Svatomartinské), stanovení podmínek a dohoda na participaci partnerů
- 5.10.2021 – zapojení partnerů do tradičního eventu organizovaném DMO (Opavský vinný trh), stanovení podmínek, dohoda na participaci partnerů a stanovení míry spolupráce
- 1.9.2021 – zapojení partnerů do tradičního eventu organizovaném DMO (Burčáková stezka), stanovení podmínek a dohoda na participaci partnerů
- 22.3.2021 – zapojení partnerů do tvorby cyklistického průvodce Opavským Slezskem „Cyklotoulky“, stanovení obsahu, vytipování tras